flickr badge

[andreea] - View my 'catspotting' photos on Flickriver

7 nov. 2013

Scrisoare catre o (fosta) adoptatoare (07.11.2013)

Draga Diana,
Daca-ti spune cineva ca esti o persoana responsabila si cu capul pe umeri, sa nu crezi. Te minte.
Pe la jumatatea lui aprilie i-ai adoptat de la mine pe Charlie si Spotty . Au fost doi pisoi aruncati intr-un parc la numai o zi de la nastere. I-am crescut cu biberonul, din 3 in 3 ore, ma trezeam si noaptea sa-i hranesc. Charlie a avut mari probleme neurologice la inceput, nu-si putea tine deloc echilibrul si am crezut ca nu va fi functional, insa l-am ingrijit atent si, in cele din urma, a ramas un pisoi cu handicap, dar nu unul sever. Ar fi putut avea o viata lunga si fericita intr-un apartament. 
Pe la jumatatea lui aprilie ti i-am dat spre adoptie, pe amandoi. M-am bucurat enorm ca-i vrea cineva impreuna, pentru ca Charlie era foarte atasat de fratele lui. Am discutat atunci mult, m-ai asigurat ca poti avea grija de amandoi, ai parut ca intelegi cand iti spuneam ce responsabilitati ai. La inceputul lunii mai am venit si ti-am pus cu mana mea plase la geamuri, ca sa fiu linistita ca nu-ti scapa pisoii afara. Ti-am spus inca o data ca, daca li se intampla ceva, orice, sau daca nu te mai descurci cu ei, vreau sa ma suni urgent, iar eu am sa te ajut. Ti-am spus si de ce pisoii nu trebuie lasati de capul lor pe afara. Intai te-ai mirat, dar ai parut ca intelegi, si, ce e mai rau, ai reusit sa ma pacalesti si pe mine.
Ti-am mai scris la un moment dat si n-ai raspuns. M-am gandit ca poate esti in vacanta. Dupa un timp am vrut sa te sun, insa de fiecare data a intervenit ceva si n-am mai apucat. 
Astazi mi-ai scris sa te sun urgent, pentru ca te-ai mutat, l-ai lasat pe Spotty in urma, la casa veche ("dar se descurca, e obisnuit sa stea afara" - !!!, si ai vrea sa-l tin eu pana te lamuresti daca il poti lua sau nu cu tine in noua casa. Ai adaugat, in treacat, ca Charlie a disparut de mai multa vreme. De cand? Nici nu-ti mai aduci aminte, poate o luna sau mai mult. 
N-ai inteles de ce m-am infuriat, pentru ca, mi-ai spus, iubesti pisicile si le-ai ingrijit, dar daca a disparut, ce era sa faci. 
Pai, inainte de toate, ar fi trebuit sa n-aiba cum sa dispara. 
Apoi, in clipa in care ti-ai dat seama ca a disparut, trebuia sa ma suni, asa cum ti-am spus sa faci. 
Spui ca l-ai cautat, dar ma indoiesc. In orice caz, l-ai cautat de mantuiala, nu i-ai pus anunturi in cartier si nici nu cred ca ti-a luat mult pana sa renunti. Pentru ca, nu-i asa, daca a disparut, ce sa-i mai faci. 
Am lasat toate balta si am stabilit sa ne intalnim in dupa-amiaza asta, la casa ta veche, ca sa-l cautam pe Spotty, pentru ca la tine ar fi venit usor. Eu m-am dus acolo, dar tu n-ai aparut si nici n-ai mai raspuns la telefon. 
I-am intalnit in schimb pe vecinii tai, inclusiv pe baiatul care s-a mutat in locul tau de mai bine de doua saptamani. Asa am aflat si de cand sta Spotty mai mult pe strazi. Nu stiu daca stii, uneori mai vine la usa apartamentului vostru si miauna jalnic, cersind sa fie lasat inauntru. Baietii ii mai deschid usa, poate mai mult ca sa nu le mai miaune in cap. 
Am sa merg acolo zi de zi, pana il intalnesc si-l pot lua acasa. I-am rugat si pe vreo patru dintre vecini sa ma sune daca-l vad, iar eu am sa alerg cat de repede pot. Inapoi nu ti-l mai dau. 
Ce-mi pare rau este ca niciodata n-ai sa intelegi cum s-a simtit Charlie cand a ramas pe strazi, cat de frica i-a fost si prin ce-a trecut pana a crapat, cine stie pe unde. 
Bineinteles, de vina sunt eu, care deja stiu atat de bine cati cretini exista pe lumea asta si vor sa adopte animale. Nu stiu cum de nu mi-am dat seama ca esti iresponsabila. Dar si tu ai jucat teatru bine. 
In orice caz, ca sa n-o mai lungim, Charlie nu mai este, iar Spotty a ajuns pe strazi, din vina mea. 
Iar tu, nu-ti mai lua animale. Nu le faci un bine. 

Andreea

==========
UPDATE 10.11.2013
Spotty a fost luat de pe strazi si e din nou in grija mea. Nu mai e alb cu negru ci gri cu negru, cu pete de motorina si pamant uscat in blana, cu urdori la ochi, purici si urme de zgarieturi. Charlie e inca disparut, iar eu am sa rascolesc inca multa vreme de acum incolo cartierul ala, incercand sa-l gasesc.